משכנתא מחיר למשתכן

תוכן עניינים
לייעוץ ראשוני
השאירו פרטים ונחזור אליכם

בין אם אתם מגוללים באינטרנט מידע על תנאים לקבלת משכנתא מחיר למשתכן או זכאות משכנתא מחיר למשתכן, מיד תגלו שישנן הטבות משמעותיות עבור מי שמעוניינים לקחת משכנתא מחיר למשתכן. מהן ההטבות ומהם התנאים לנטילת המשכנתא? וכמובן אחד השאלות החשובות, כמה הון עצמי צריך במחיר למשתכן? הנה המידע לפניכם.

אמנם עשרות אלפי זוגות ואנשים נרשמים לתוכנית המחיר למשתכן (הגרלות של דירות במחירים מוזלים לחסרי דיור), אך רק חלק מהזוכים בהגרלות אכן מממשים את זכותם לרכוש דירה בפרויקטים ברחבי הארץ. ואם התמזל מזלכם וזכיתם בדירה, חשוב לדעת כמה דברים לגבי משכנתא מחיר למשתכן, המשיכו לקרוא.

משכנתא מחיר למשתכן

 

מהי תוכנית מחיר למשתכן?

תוכנית מחיר למשתכן היא תוכנית יזומה על ידי הממשלה בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, שמטרתה היא לשפר ולייעל את תחום הדיור בישראל עבור מחוסרי דיור. בתוך כך, מדי מספר חודשים נערכות הגרלות של מחיר למשתכן ודירות בהנחה, אליהן נרשמים עשרות אלפי אנשים וגם יותר.

בעוד שחלק מהפרויקטים מפוזרים בפריפריות מסביב גוש דן וגם בדרום או אזורי השומרון, ישנן גם לא מעט הגרלות לדירות באזורי המרכז של הארץ. אם מתמזל מזלכם ואתם זוכים בדירה במחיר למשתכן, קחו בחשבון שאינכם חייבים לנצל את הזכאות שלכם. באפשרותכם גם להמתין להגרלות הבאות אם אתם מעוניינים להתמודד על זכאות בפרויקטים אחרים. ולא פחות חשוב, עליכם לדעת כי משכנתא מחיר למשתכן מאפשרת לכם להנות משלל הטבות שונות, הנה הפירוט לפניכם.

כיצד לברר על דירות במחיר למשתכן? 

בין אם אתם רוצים לברר על תנאים לקבלת משכנתא מחיר למשתכן, זכאות משכנתא מחיר למשתכן או משכנתא באופן כללי, ההמלצה הכי נכונה היא לבדוק אילו פרויקטים כרגע פתוחים להרשמה בתוכנית המחיר למשתכן. ניתן לבדוק זאת באמצעות אתר האינטרנט של התוכנית, מה שיצריך ממכם הרשמה.

כדי לקבל גישה לאתר של המחיר למשתכן ולהירשם להגרלות, יהיה עליכם לשלוח מספר מסמכים לחברות אשר עוסקות בפרויקטים אלו. למשל, אם אתם זוג נשוי, יהיה עליכם לשלוח את כל המסמכים כמו תעודת נישואין, תעודת גירושין אם יש כזו וכו'.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים >>

מה חשוב לדעת על משכנתא במחיר למשתכן? 

מרבית האנשים אינם מודעים לכך, שחסרי דיור מוגבלים לקבלת משכנתא עד מימון 75% ממחיר הנכס. במילים אחרות, אם אתם לקראת רכישת דירה ראשונה, אתם תצטרכו הון עצמי של לפחות 25% מהערך של הנכס שאתם עתידים לקחת עליו משכנתא. זאת, לעומת הזוכים בתוכנית המחיר למשתכן, שזוכים בהטבות משמעותיות בעת לקיחת המשכנתא שלהם.

אם רציתם לברר לגבי משכנתא מחיר למשתכן, אז הדבר הראשון שצריך לדעת הוא: שאתם עשויים להיות זכאים למשכנתא במימון של עד 90% מערך הנכס שאתם עתידים לרכוש. יש לציין, מימון של 90% יהיה אפשרי רק במקרים בהם שמאי מקרקעין יעריך את שווי השוק של הדירה בצורה גבוהה יותר מאשר המחיר אשר נקוב בחוזה הרכישה בין אי אלו הצדדים.

לדוגמה: אם המחיר של הדירה שאתם מעוניינים לרכוש עומד על כ-1,500,000 ₪, אבל שמאי המקרקעין העריך את שוויה כ-1,700,000 ₪, ייתכן שתוכלו לקחת משכנתא בגובה של כ-1,550,000 ₪. במילים אחרות, אתם תצטרכו לגייס הון עצמי של כ-150,000 ₪ בלבד כדי לקבל משכנתא מחיר למשתכן. עם סוגי הטבות אלו, תוכנית המחיר למשתכן מצליחה עם השנים לצמצם את פערי הדיור בישראל ולאפשר לחסרי דיור לרכוש את דירתם הראשונה.

כמה הון עצמי צריך למחיר למשתכן

על פי הנחיית המפקח על הבנקים, בעת רכישת דירת יחיד בנפרד מכל הוצאות הקשורות לשוכר, שיעור מימון המשכנתא לא יעלה על 75% ממחיר הדירה הנקוב בהסכם הרכישה. לפיכך, הון עצמי מינימלי של 25% הוא חובה.

למה חשוב לקבל ייעוץ משכנתאות?

בין אם מדובר על משכנתא מחיר למשתכן או דירות שמקורן אינו בהגרלות, יועץ משכנתאות מחיר למשתכן הוא גורם חיוני בתהליך קבלת משכנתת דירה. במילים פשוטות, יועצי משכנתאות הם האנשים שעוזרים לכם למצוא את המשכנתא הטובה ביותר עבורכם.

היועצים מכירים את השוק ויש להם הבנה טובה בתחום, יודעים למה צריך לשים לב בתהליך קבלת משכנתא ומכירים את מסלולי המשכנתאות השונים על סוגיהם. ומעבר לכך שיועצי משכנתאות יכולים לעזור לכם להבין את אפשרויות המשכנתא השונות העומדות לרשותכם ולעבוד אתכם כדי להבין מה הכי טוב למצבכם, הם גם יכולים לעזור להנחות את תהליך קבלת ההחלטות. זאת, על ידי מתן הסברים שונים על כל הגורמים השונים הנלווים להחלטת לקיחת משכנתא. ולא פחות חשוב, יועצי משכנתא יכולים לעזור במשא ומתן בשמכם על תעריפים וריביות מול בנק המשכנתאות.

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
שוק הנדל"ן הוא מאפיקי ההשקעה המרכזיים בישראל כאשר דירות מגורים הם הנכס הרלוונטי ביותר למרבית המשקיעים. התשואה הפוטנציאלית על קניית דירה להשקעה
מתכננים לקחת הלוואת משכנתא כיחידים? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. אנשים רבים טועים לחשוב שלא ניתן לקבל הלוואת משכנתא כיחידים. בשורות הבאות
רכישת דירה בפעם הראשונה היא ככל הנראה העסקה הפיננסית הגדולה ביותר של מרבית הישראלים. משכנתא לדירה ראשונה הינה מרכיב חיוני לביצוע העסקה